Thursday, August 12, 2010

Fotografi Great by Dave Hill + Tutorial Cepat

 
Ketika saya mengambil gambar, saya biasanya menyesuaikan mereka di Photoshop, memberikan warna kehidupan tertentu, bekerja sebaliknya, melaksanakan beberapa kurva warna. Dave Hill adalah seorang fotografer yang besar yang mengembangkan pengaruh besar untuk foto-fotonya.







Setelah melihat foto-foto ini, saya mulai bertanya-tanya apa yang boleh saya lakukan untuk mencapai kesan ini. Jadi saya mulai bereksperimen sedikit, cuba untuk mencari keputusan yang serupa. Kesan ini bagi saya tampaknya seperti gabungan dari gambar HDR + Unsharp topeng. Sekali lagi, ini adalah bagaimana tampak bagi saya. Jadi saya membuat tutorial singkat tentang bagaimana untuk mencapai sesuatu yang dekat kepada HDR + Unsharp Gambar Mask.LANGKAH 1 - HDR itu.
Ada begitu banyak tutorial tentang cara membuat gambar HDR bagus bahawa saya tidak akan berbicara tentang bagaimana untuk mencapainya. Untuk contoh saya, saya telah menggunakan Photomatix. Anda boleh kunjungi tutorial kami di atasnya. Jika anda tidak mempunyai Photomatix, lawatan ini Photoshop pertama.



Aku memilih gambar ini asli untuk percubaan ini.


 Sekarang kelihatan seperti ini selepas membuat foto HDR dari satu tembakan.LANGKAH 2 - Mask Unsharp.
Langkah kedua adalah hanya untuk melaksanakan suatu Mask Unsharp untuk gambar HDR baru kami. Pada Photoshop, pergi ke Filter> Sharpen> Mask Unsharp.




Jumlah tersebut harus 50%, namun Radius bergantung pada saiz gambar anda. Karena saya menggunakan gambar 600px misalnya, Saya telah menggunakan Radius 5. Yang melakukan trik baik-baik saja.



 HASIL FINAL.
Saya pikir keputusan akhir saya indah; tidak dekat untuk mendinginkan Hill Dave, tapi bagus. Aku benar-benar ingin tahu apa yang Dave alur kerja seperti. Aku akan pergi lebih jauh sedikit dan bertanya: Apa yang akan anda lakukan untuk mencapai kesan itu? Drop komen memberitahu kita! Kami akan senang mendengar daripada anda! Dan untuk menyelesaikan, dua percubaan lebih lanjut mengenai teknik saya. Cheers! ;)

Original picture.



HDR version.

HDR + Unsharp Mask.


Original picture.


HDR version.

HDR + Unsharp Mask.

No comments:

Post a Comment